Jest to przykładowy test sprawdzający umiejętności z edukacji polonistycznej, matematycznej i środowiskowej opracowanych w klasie II szkoły podstawowej
Test sprawdzający dla klasy II
Imię i nazwisko .........................................................................
1.Czytanie ze zrozumieniem.
Samolot wylądował na lotnisku. Miał zepsute hamulce. Nie zdołał wylądować i zderzył się z hangarem. Rozległ się straszny huk. Pilot uderzył się w głowę. Na szczęście miał hełm. Pechowa ta historia skończyła się szczęśliwie.
Odpowiedz na pytania:
a)gdzie wylądował samolot?.............................................................
............................................................................ b)z czym się zderzył? ........................................................................
............................................................................
c)Co się stało pilotowi? .....................................................................
............................................................................
2. Wstaw brakujące litery: u lub ó
bi?rko k?la
jask?łka b?l
fr?wa otw?r
gr?pa sł?wka
3. Ułóż wyrazy w kolejności alfabetycznej:
morze, jezioro, góry, statek, Adam, wakacje, drzewa, rzeka, stolica, grzyby;
............................................................................
............................................................................
4. Do podanych rzeczowników dopisz przymiotniki i czasowniki.
PRZYMIOTNIK RZECZOWNIK CZASOWNIK
............................ dziewczynki .............................
............................ chłopcy .............................
............................ samochody .............................
5. Podziel wyrazy na sylaby.
jaskółka, wanna, deszcz, wiewiórka, królestwo, stróż,
różnica, podróż;
6. Ułóż zdanie z rozsypanki wyrazowej:
przy Harcerze pomagają żniwach
............................................................................
imię koleżanka ma Moja na Krysia
............................................................................
7. Spośród podanych nazw zawodów podkreśl te, które związane są z budową domów:
listonosz, murarz, architekt, betoniarz, krawiec, lekarz;
8.Uzupełnij zdania wyrazami: żyworodne, jajorodne
Ptaki są ............................ Ssaki są................................
9. Wymień po trzy:
ssaki:............................................................................
ptaki:............................................................................
10. Podane barwy podziel na ciepłe i zimne:
czerwona, zielona, niebieska żółta, pomarańczowa, granatowa,
ciepłe: ............................................................................
zimne: ............................................................................
11. Podkreśl sumy i różnice parzyste.
6 + 2, 9 + 4, 16 + 6, 27 + 6,
9 - 4, 7 - 3, 44 - 8, 25 - 8,
12. Oblicz:
Godzina 8 wieczorem to godzina ...........................................................
Godzina 14 to godzina .............................................................................
Godzina 23 to godzina .............................................................................
13. Wstaw brakujące liczby w miejsce ?
3 4 = ? 5 6 = ? 7 ??= 21 15 : ??= 3
14. Do stołówki przyszło 10 chłopców i 14 dziewczynek. Dzieci usiadły przy stolikach po czworo. Przy ilu stolikach usiadły dzieci?
Obliczenia:
Odpowiedź: ............................................................................
.............................................................................
15. Uzupełnij zdania odpowiednimi wyrazami.
Głośno w muzyce to ............................................................................ Osiem kolejnych dźwięków to ...............................................................
Ulubiony instrument Fryderyka Chopina to ..........................................
Muzyczna cisza to ............................................................................
mgr Ilona Gabryś |